Bloggar > Fjällfunderingar... > Med solen i ögonen!

Fjällfunderingar...

...och andra tankar

Med solen i ögonen!

I morse hände det, för första gången i år !

Första gången som solen klättrade över trädtopparna när jag cyklade till jobbet! Det kändes underbart! Jag vände ansiktet mot solen och njöt, den värmde inte men den fanns där och den sken på mej!

Så skönt att ljuset har kommit tillbaks, nu går det att cykla både till och från jobbet utan att tända cykellyset! Och jag hinner löpträna på vardagskvällar innan det blir helt mörkt utan att behöva flexa ut extra tidigt.

Inlagt 2008-02-28 21:49 | Läst 4437 ggr. | Permalink
2008-02-29 09:17   Öhrnell
Ja visst är det härligt när ljuset kommer tillbaka! Och ofta går det så fort att man knappt hinner vara med.

2008-03-01 18:27   Elna
Äntligen!
Tänkte på det igår när jag och min kära skåning gick från jobbet, att äntligen märker man skillnad på ljuset!
krams

2008-03-08 19:40   Islusen
Japp, det ar numera ljust nar jag slapper ut hastarna ur stallet pa mornarna... och det ar fortfarande ljust pa kvallen nar jag tar in dem! Det kanns verkligen som om hela organismen Katti vaknar till liv sakta men sakert, varje ar ar det likadant. Men varje ar ar det ocksa mysigt nar hostmorkret sanker sig.... det ar kontrasterna och variationen som gor att man uppskattar varje arstid. Men - nog skulle jag kunna skippa november och december, fram till jul atminstone... funderar pa att prova ga i ide under den perioden nagot ar. ;-)

» Visa även betygsättningar utan kommentar