Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Äntligen vinter!

Äntligen har vintern kopplat ett grepp om sydsverige! Några dygn har det varit temperaturer klart på minussidan, sjöarna börjar frysa till och det har snöat litegrann.

I söndags testade jag längdskidorna på gärdena här hemmavid. Lite för tunt för att vara roligt men borta vid klubbstugan är snökanonerna är i full gång så snart blir det spår!

Skridskotur på Nömmen

För ett par år sen började jag åka långfärddskridskor och gick då med i ett nätverk som håller koll på åkbara isar och ordnar gemensamma utfärder. I måndags var vi ute på en alldeles fantastiskt härlig skridskotur på Nömmen. Det är milslång sjö med många öar belägen strax söder om Nässjö, jättefin för både skridskoåkning och paddling.

Skridskopremiär!

Så här i vinterns elfte timme har jag äntligen kommit ut på långfärdsskridskor! Många år sen sist, av olika skäl, så jag kände mej nästan helt som nybörjare.

Jag gick med i ett nätverk för långfärdsskridskoåkning tidigare i vinter och så slog jag till och köpte nya skridskor och pjäxor men det tog ändå tid att få till en tur. Men nu så!