Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Världens dåligaste väder

I morse när jag tittade ut föll snö i  fluffiga flingor.

Ett ögonblick funderade jag på att åka buss till jobbet. Det var inget tjockt snölager på marken, det kan vara besvärligt att cykla om det kommit mycket och cykelvägarna inte är skottade. Särskilt kallt var det inte heller, bara nån  minusgrad.

Skidpremiär!

I kväll har jag åkt skidor första gången den här säsongen!

Snön som kom i fredags smälte inte alls bort , det kom mera natten till i tisdags. "Åkbart" står det på IKHPs hemsida i rutan för aktuell spårstatus. Elljusspåret preparerat för både klassiskt och skejt. Nästan värt bättre betyg än åkbart, det är ju faktiskt bara mitten på november och i södra vätterbygden. Inte dåligt!

Höstvandring med förhinder

Snön föll - och vi med den...åtminstone planerna på en helgvandring...

Fredag eftermiddag: Ösregnet övergick till snöfall (tur jag slutade tidigt och hann hem medans det fortfarande var barmark, inga vinterdäck på cykeln än). Vanligtvis hoppar jag nästa jämfota av förtjusning över säsongens första snö, men nu blev jag lite orolig - hur skulle det bli med de planerade vandringen?

En sked, en mugg och en kastrull

En av mina Utsidan-kompisar  (gissa vilken!) ville ha med mej på en shoppingtur till stadens köptempel. Till IKEA, för att vara exakt, hennes bohag behövde uppgraderas... Visst, jag föjde gärna med, inte så ofta vi gör saker tillsammans nu efter hennes flytt till Universitetsstaden.