Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Färdigcyklat!

Så där ja, nu är det färdigcyklat!

Inte förrän på fredag tänker jag sätta mej på hojen igen, men då blir det en riktig långtur.

En motionsskidåkares vedermödor

Det är inte lätt att vara skidåkare och bo i södra Sverige!

Är det inte blött och tungt före, dåligt glid så det knapp är styrfart i kurvorna utför så är det håda  och isiga spår så det går undan alldeles för fort i nerförsbackarna! För en stund sen, när jag med nöd och näppe klarade mej från att åka ur spåret tänkte jag att det kanske hade varit bra att behålla cykelhjälmen på huvudet... Och så höll jag på att preja en annan åkare av "rälsen" när inte skidorna lydde mej...

Vintersnuva!

Här sitter jag med rinnande näsa och kliande hals, en rejäl vinterförkylning har drabbat mej!

Och vi, jag och några tjejer plus en karl, som ska åka till Sälen i morgon bitti för att få bra träning inför Öppet spår...

Äntligen skidspår!

Vintern har kopplat ett rejält grepp om södra vätterbygden. Det har varit kallt ända sedan julhelgen, ända ner till femton minusgrader utanför mitt köksfönster. Inte mycket att skryta med förstås, när man vet hur kallt det varit längre norrut men det är kallt nog för att tillverka konstsnö!

Tyvärr går det lite långsamt med snöläggningen "hemma" vid IKHP-stugan, det ska läggas snö både i längdspår och slalombacke. Grannklubben Hallby på andra sidan stan, som "bara" har längdspår att tänka på, ligger lite före och har en tvåkilometersslinga bra i ordning.

Först ut i skidspåret!

Ikväll var jag först ut i säsongens första skidspår borta vid klubbstugan där jag brukar åka skidor.

När jag kom dit var skotern ute och packade snön som kom i natt, jag åkte ett par varv på elljusspåret utan "riktiga" spår, sen  hade skoterkillen fått på spårsläden och jag var den första som åkte i spåret.