Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Att granskas - och bli godkänd!

-Här har ni tidningen!

Den lokala nyhetsblaskan damp ner på bordet mellan kaffekoppar, assietter och Dagens Nyheter.

Korv med guldglans!

I somras blev jag upplyst om vad Jokkmokkskorv är.

Jag hade ingen aning om att det är korvarnas korv  förrän kompisen Britt upplyste mej om saken.  Utnämnd till Sveriges godaste falukorv  i en tävling.

Hitta ut!

För några veckor sedan fick alla hushåll i Jönköping och Huskvarna en karta, hittaut.nu-kartan, i sina brevlådor.

Hittaut.nu är en stor satsning för att få ut folk att röra på sig samtidigt som orienteringssporten marknadsförs.

Kick off

I kväll har jag börjat träna för min livspremiär som MTB-tävlingscyklist.

I fredags hämtade jag min nyservade cykel, den har fått nya fälgar och cykelcrossdäck för jag tänker cykla lite i skogen istället för löpträning i höst.

Fjällvandring 2008 - Höst i Femundsmarka

Lingonen glänste som lackerade pärlor i kvällssolen, blåbärsriset flammade i röda färgtoner med stora saftiga bär, fortfarande fulla av sötma, när vi gick stigen från Grövelsjöns strand upp till Gamla Lapplägret. Här blev den första lägerplatsen på denna vandring som kom att bli mycket skön och rogivande.