Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Äntligen vintertältat!

Länge, länge har jag funderat på hur det är att tälta i snö och kyla. Visst har jag varit med om både minusgrader och snöfall tidigare, men inte vintertältat på riktigt. Förra vintern hade jag bestämt mej för att jag skulle pröva men det blev ändå inte av.

I år har det blivit riktig vinter tidigt, jag har gått här och tvekat, läst om alla andra bloggares utenätter, Erik, Jesper, Peter... Grupptrycket kändes hårt och i går kväll klarade jag inte att stå emot längre. Och så verkade det bli en lagom kall natt för en nybörjare.