Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Full fart vid Trandansen

Igår tog vi en tur till Hornborgasjön och Trandansen, en rastplats för både människor och tranor, alldeles vid vägen mellan Falköping och Skara. Jag har varit där förut och trott att jag  såg många tranor då, men det hade jag inte...

Nu fick jag se många! Tranor i på marken, tranor i luften, tranor som skränade, tranor som åt. Och mängder av människor som tittade på, fågelskådare med tubkikare, fotografer med jätteobjektiv, och så såna som vi, med små "odugliga" synförstärkare i  och kompaktkameror i fickan.