Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Stor-Stensdalen - favorit i Jämtlandsfjällen

Under fjolåret blev det tre turer i Jämtlandsfjällen, vinter, sommar och höst. Alla tre gångerna var jag i Stor-Stensdalen som seglade upp som årets nykomling på listan över pärlor där t ex Härjångsdalen och Ekorrdörren redan fanns.

Den ligger där, så nära Stensdalsstugan, men verkar sällan besökt för här finns inga upptrampade stigar. Man behöver bara trassla sej igenom en kort bit med björkskog så öppnar sej en vacker dalgång, väl värd att upptäcka.

Skridskotur på Nömmen

För ett par år sen började jag åka långfärddskridskor och gick då med i ett nätverk som håller koll på åkbara isar och ordnar gemensamma utfärder. I måndags var vi ute på en alldeles fantastiskt härlig skridskotur på Nömmen. Det är milslång sjö med många öar belägen strax söder om Nässjö, jättefin för både skridskoåkning och paddling.