Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Nästan som nya!

För sex år sen ungefär köpte jag ett par nya Lundhagskängor. Flitigt använda till fjälls och i hemmaskogarna började de vara slitna. Sömmar hade nötts av på flera ställen och då kvittar det hur väl man smörjer, det läcker in vatten ändå.

Efter avslutade strövtåg i Jämtlands fjäll och skogar tog vi en vända in i Lundhags stora, fina butik i Järpen. Gjorde några shoppingfynd och när jag ändå var där passade jag på att lämna in mina kängor för översyn. Skomakaren hade precis gått på fyra veckors semester, så det kulle dröja ett tag innan de blev färdiga.

Lingonlördag

Det blev en ganska kort men ändå givande tur med övernattning i lingonskogarna i helgen.

Efter rekordsnabb packning i lördags, på två timmar hanns med både frukost och packning och efter ett par korta stopp i matbutik och köptempel för några kompletterande inköp styrdes kosan, som så många gånger förr, mot Hökensås.

Mot skogen!

Snabbpackning pågår, tält sovsäck, mat, rafsset som vännen Britt brukar säja...

Solen skiner, det ska bli fint väder hela helgen. Egentligen massor att gör hemma, ett bröllop håller på att förberedas, min klubb ska arrangera inte mindre än två MTB-tävlingar, allt inom en månad. Egentligen skulle jag vara med och dra bana för nybörjarna idag men jag sa att jag är bortrest...

Kryssa för sommaren!

Under sommarens vandring i Skäckerfjällen följde vi vinterleden  från Mansjön och ner mot Baksjön. Ledenen används så pass flitigt av vandrare att det  finns en stig, om än lite otydlig.

Ledkryssen är också lite otydliga, skulle man kunna säga. Mossbevuxna och halva kryss. Helt krysslösa, sneda, nedfallna stolpar.  Det är nog länge sedan någon pysslade om denna sträckan så den kan inte vara lätt att följa på vintern om sikten är dålig.