Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Strandvandring vid Morups Tånge

Idag har jag varit i Falkenberg tillsammans med min ena dotter, min särbo och hans son. Ärendet var att handla vandringskängor i den fysiska upplagan av en webbshop, vilket snart var gjort. Efter lunch och kort stadsvandring i Falkenberg åkte vi till Morups Tånge, ett naturreservat strax norr om stan. Det är en känd fågellokal och här finns den sällsynta växten martorn.

Böljande mattor av trift, här och var blandad med styvmorsviol, bredde ut sig över de öppna markerna.

Semesterplaner

Äntligen har semesterplanerna antagit lite fastare former! För ett par dagar sedan bokades tågplus biljett till Gällivare-Ritsem. Det är en dryg resa och den här gången har vi  lyxat till det med liggvagn eftersom vi ska jobba lite med O-ringen i Eksjö dagarna närmast före avfärd och därmed går miste om ett par sovmorgnar.

Oftast går det bra med sittplatsbiljett men det kommer alltid en stund när man inget högre önskar än att få lägga sej ner på riktigt...

Ten thousand saw I at a glance...

Vid många tillfällen den gångna månaden har denna diktstrof, som här fått bli rubrik, kommit i mina tankar.

Många gånger bara under de senaste två dagarna, på vandring längs John Bauerleden mellan Gränna och Huskvarna.