Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Full fart vid Trandansen

Igår tog vi en tur till Hornborgasjön och Trandansen, en rastplats för både människor och tranor, alldeles vid vägen mellan Falköping och Skara. Jag har varit där förut och trott att jag  såg många tranor då, men det hade jag inte...

Nu fick jag se många! Tranor i på marken, tranor i luften, tranor som skränade, tranor som åt. Och mängder av människor som tittade på, fågelskådare med tubkikare, fotografer med jätteobjektiv, och så såna som vi, med små "odugliga" synförstärkare i  och kompaktkameror i fickan.

På begäran - Rapport från Vasaloppet

Några av mina läsare träffar jag på riktig och de har frågat varför jag inte har skrivit om Vasaloppet.

Här kommer det, håll till godo!

Olles skidfärd

Min far är en spänstig man på 77 år. Han tycker om att vara ute och röra på sig, joggar fortfarande regelbundet, går gärna långa promenader i skogen.

Och så gillar han att åka skidor. Förra vintern, ivirgt påhejad av mej, slog han till och köpte ny, modern skidutrustning som han prövade några gånger. När det så blev skidföre här vid jultiden så var han inte sen att ge sej ut i skidspåren, mycket belåten med fjolårets investering.

Riktig vinter!

Mitt under  pågående klimatkonferens i Köpenhamn slog vintern till.

När  vi sakta och mycket motvilligt tvingats försöka acceptera tanken på milda och snöfattiga vintrar, då börjar det snöa.

En dunsäck i munnen

I morse när jag vaknat dröjde jag mej kvar i sängvärmen en stund, låg och funderade på lite av varje. Kände efter med tungan hur bra det känns att ha fått en ny tand istället för den som var sönderbiten.

Ja, fått och fått, det är förstås inte rätt ord, alla vet väl att det inte är gratis att gå till tandläkaren.