Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Höstvandring i Jämtland 2009

Septemberfjäll.

Dagens gäst

Idag fick jag fint besök i min trädgård - en igelkott kom och hälsade på! Han satt en stund i murgrönsplantan, verkade lite blyg men gick änå med på att vara med på bild! Sen lufsade han in i häcken för att göra en ny sväng ut på gräsmattan efter en stund. Roligt att se livs en levande igelkott som oväxling till de platta,döda man oftast ser.

Jämtland nästa!

Sitter här och väntar på att klockan ska bli så mycket att det är dags att gå till bussen som ska ta oss till tåget som ska ta oss till Jämtlandsfjällen för att börja ett nytt, lättare fjälliv.

Ryggsäcken är packad, den NYA, LÄTTA ryggsäcken från GoLite, inhandlad i Bodafors i söndags. Den väger inte ens hälften av min gamla säck men verkar rymma nästan lika mycket.

Kyrkhelg i Alkavare kapell - Sarekvandring 2009

En gång om året är det kyrkhelg i Alkavare kapell. Jag visste att det skulle vara just den här helgen redan innan vi for hemifrån. Någon här på Utsidan skrev om det  (tror det  var "Jokkmokk") men trodde inte att vi skulle kunna vara där tills dess. En snabb omplanering av rutten gjorde det möjligt och efter att ha kämpat genom videsnåren i Álggavágge satte vi ner ryggsäckarna på kyrkbacken tio minuter innan gudstjänsten skulle börja.