Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Världens underbaraste väder!

Vårvinter med sol, snö och minusgrader, det underbaraste väder som finns! När solen värmer på dagen och temperaturen sen sjunker framåt kvällen blir det en sån härlig och speciell doft i luften. Det gör mig glad och lycklig! Och när snön räcker till för skidåkning - ja, då kan det inte bli bättre!

Flera dagar, sedan snöyran som inledde påskveckan, har bjudit på sådant underbart väder. Flera gånger har jag varit ute och åkt skidor. Intresset för ländskidåkning är stort här i södra vätterbygden och finns det bara snö så fixas det spår på flera platser. Spårkvalitén varierar, bitvis är det gräsligt, med betoning på gräs...

Fick inte följa med på hockey...

...det fanns ingen biljett till mej! Men vad gör det? Det går ju att åka skidor!!! Jag hade inte hunnit med det om jag skulle varit i Kinnarps arena i tid till nersläpp.

Gårdagens och nattens snöyra gav tillräckligt snödjup  för att åka skidor. En decimeter eller två...skratta inte där uppe i Jokkmokk nu, här hos mej får man minsann ta vara på det lilla som bjuds!