Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Med solen i ögonen!

I morse hände det, för första gången i år !

Första gången som solen klättrade över trädtopparna när jag cyklade till jobbet! Det kändes underbart! Jag vände ansiktet mot solen och njöt, den värmde inte men den fanns där och den sken på mej!

En blåsig helg

Det blåste rejält redan i fredags morse, jag var tvungen att cykla sakta nerför backarna för att inte  blåsa av vägen. På väg hem på eftermiddagen hade vinden ökat rejält, dessutom ösregnade det.

Stormen utan namn sköt på så pass så det kändes som cykeln höll på att skena. I uppförsbacken!!!

Nära naturen-upplevelse hos Dag Hammarskjöld

Fjällbäckens sorl avtog så sakteliga. I de mörka molnen hittade plötsligt solen en öppning och i slutet av dess strålar stod en livs levande björn! Bredvid honom ännu en bäck men denna lät sitt vatten stilla breda ut sig över mörka klipphällar medan solljuset glittrade. Plötsligt kom en häftig regnskur, tunga vattendroppar trummade mot  tältduken...

Tyvärr - jag har inte varit ute på äventyr, jag har varit på konsert!