Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Färdigcyklat!

Så där ja, nu är det färdigcyklat!

Inte förrän på fredag tänker jag sätta mej på hojen igen, men då blir det en riktig långtur.

Kick off

I kväll har jag börjat träna för min livspremiär som MTB-tävlingscyklist.

I fredags hämtade jag min nyservade cykel, den har fått nya fälgar och cykelcrossdäck för jag tänker cykla lite i skogen istället för löpträning i höst.

En blåsig helg

Det blåste rejält redan i fredags morse, jag var tvungen att cykla sakta nerför backarna för att inte  blåsa av vägen. På väg hem på eftermiddagen hade vinden ökat rejält, dessutom ösregnade det.

Stormen utan namn sköt på så pass så det kändes som cykeln höll på att skena. I uppförsbacken!!!

Världens dåligaste väder

I morse när jag tittade ut föll snö i  fluffiga flingor.

Ett ögonblick funderade jag på att åka buss till jobbet. Det var inget tjockt snölager på marken, det kan vara besvärligt att cykla om det kommit mycket och cykelvägarna inte är skottade. Särskilt kallt var det inte heller, bara nån  minusgrad.