Producent av dokumentärer, expeditioner, bloggar, foton, böcker och guidar turister då och då.

Expedition England Med Barnvagn: En sammanfattning

Nästan 5 månader har förflutit sedan Bolton tjejen Georgia Villalobos, min två åriga dotter Sardana och jag själv nådde fram till slutmålet vid Buckingham Palace. Under två månader hade vi vandrat drygt 75 mil och skjutit en tungt lastad barnvagn från Moss Side i Manchester. Tveklöst är det så att jag har behövt den här tiden för att få ett rätt perspektiv på den här tiden jag rankar som en av de lyckligaste i mitt liv. Att få leva 24 timmar om dygnet med sin dotter under dessa omständigheter, främst då att sova i tält, ständigt möta nya människor och se hur en två åring kan växa som människa, då är för mig det största jag fått uppleva i ett ganska spännande liv. Men, jag vill också påpeka att jag anser att den här färden är en av de största ”upptäckterna” jag gjort. Visserligen fick jag ingen flagga med mig från Explorers Club, som jag tidigare haft som ett litet tecken på resans värde, främst för att de ansåg att jag omöjligen kunde komma fram med några nya vetenskapliga rön angående denna unika ö. Dock påpekade de att den ändå kunde vara av värde. Min personliga åsikt, och jag baserar den på erfarenheter från 30 års resor världen över, är att det jag sett och upplevt har förändrat mitt sätt att se på livet, hur jag skall leva hädanefter och självklart min bild av England! Vem visste att det var så här!