Producent av dokumentärer, expeditioner, bloggar, foton, böcker och guidar turister då och då.

Expedition - Hur man får igång äventyret!

En av de vanligaste mejlen jag får idag -ingen ringer nu för tiden- är en förfrågan hur man bär sig åt för att komma iväg på ett äventyr, en resa eller en Expedition. Likaså är en av de vanligaste kommenterarna efter en föreläsning:

"Om omständigheterna varit annorlunda när jag var ung, så hade jag gjort samma sak."

Expedition - Lyxkryssning i Medelhavet

Det jag minst förväntat mig när jag blev kallad av min vän Jeff på hans Gentleman´s Expeditioner var att det skulle bli en lyxkryssning i Medelhavet. Lika förvånad blev min lika gode vän Olly

Expedition Sarek; Höstvandring med Sundip Chatterjee, del 3

Sträckan lägret till renvaktarsugan vid Sluggajåhkka var visserligen inte stig hela vägen, men oftast, förutom någon del underbart lågt och torrt vide. Vi tog en lång lunch vid stugan, som gav skydd i en tilltagande frisk vind. Solen dök upp av och till och utsikten över Slugga var skön att skåda.