Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

2010-06-05

Paradigmskifte

Idag har jag upptäckt något nytt om myror. Eller kommit till insikt om, lärt mej, fyllt en kunskapslucka, förstått något viktigt, kalla det vad som helst.

Så här gick det till: I Jönskvarna-Posten finns på lördagar en sida med korsord och frågelek, ni vet, sån där med olika ämnen och svårighetsgrad på frågorna så kan man kolla hur duktig man är, eller tävla mot sitt frukostsällskap. Den sidan brukar jag fastna på, handlar det om blommor och djur brukar jag kunna på fempoängsnivån, skådespelare och andra kändisar brukar gå sämre och är det fotboll läser jag inte ens frågan.