Producent av dokumentärer, expeditioner, bloggar, foton, böcker och guidar turister då och då.

5 lärdomar som eventuellt kan vara till hjälp i Covid-19 tider

Här har ni 5 lärdomar som eventuellt kan vara till hjälp dessa corona tider, som betyder isolering och oro. Jag fick en förfrågan häromdagen av mina Expeditionserfarenheter kunde vara till någon hjälp. Mitt liv har varit upp och ned som en pannkaka. Tragedi blandat med glädje. Kaos, stor oro och hopplöshet. men jag har stått ut och tagit mig genom alltihop. Så frågan var/är intressant. Så när jag kom hem efter att ha gått tillsammans med tjejerna till skolan (3.5 km enkel väg) och tillbaka, så skrev jag snabbt ned 5 tips. Fem lärdomar som eventuellt kan vara till någon hjälp. Kommentera gärna.

Livstankar under Snogeholmsrundan

Missa Inte SVT:s Dokumentär Klassiker: Minus 58 grader i SVT Play

Under tio månader färdas Mikael Strandberg och Johan Ivarsson 350 mil längs Kolymafloden i Sibirien. Med kanot och på skidor tar de sig fram i ett av världens kallaste områden, beryktat för Stalins fruktade straffläger. De möter jägare, fiskare, folk som flytt och gömmer sig i vildmarken, nedslitna samhällen och de allra finaste människor de någonsin träffat.