Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Adam och Eva

I lördags gjorde jag en liten blomstervandring tillsammans med mor och far.  Orkiden Adam och Eva trivs egentligen  bäst på ostkusten men här i södra vätterbygden växer den på några platser. Kabbarp, på höjden strax öster om Gränna, är en av dem.

Föräldrarna hade aldrig varit där förut, trots att det bara är någon mil hemifrån så de ville gärna följa med och titta efter orkidéer när jag föreslog en tur dit.

Återhämtning!

Hela förmiddagen stod jag i ett kyllager, packade picknickpåsar till Vårruset på tisdag. Kylfläktar dånade, truckar skramlade, folk försökte prata i oljudet.

När jag kom hem hade grannen börjat bygga ny uteplats. Hammarslag, såggnissel. Småbarn skrek och gnällde... Jag försökte läsa om Ren och Varg i Yngve Ryds bok, sittandes på min,redan färdigbyggda, uteplats...

Högtyck på Skåneleden

Redan tidigt på året började vi planera för en vandring i Skåne till våren, påsk eller Kristi Himmelsfärd var frågan. Det blev det senare och en fantastiskt fin vandring under nyutslagna bokar utmed Ås-till-ås-leden!

Valborgsmässofirandet fick vi sköta från tåget, några eldar brann i närheten av tågspåret på resan till Åstorp. Raskt gick vi genom samhället ut till Tingvalla där Skåneleden startar. Tältet sattes upp på första bästa plana yta,inte svårt att hitta hyfsad tältplats trots mörkret men tack och lov för  pannlampor!