Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Bergsjögrottorna

En liten bit ifrån Kall finns Bergsjögrottorna. Man börjar med att köra till Movallen. Det är några kilometer på en skogsbilväg från samhället, betalväg, man lägger en slant i lådan vid vägkanten innan man kör vidare.

Sedan följer en halvtimmes vandring längs snitslad bana fram till grottorna som lite hemligt och fantasiegggande, ligger bakom ett fint vattenfall.

Anjans fjällstation

Efter avslutad vandring i Skäckerfjällen stannade vi till vid Anjans fjällstation. Ett  fantastiskt ställe beläget mellan sjöarna Anjan och Baksjön. Man gör inte något väsen av sej precis, ingen hemsida, sparsam marknadsföring men lyckas tydligen ändå på något sätt överleva.

Stället uppfördes på 1930-talet av en man som levt som trapper i Kanada och som just här fann en plats med liknande känsla. På 1970-talet bytte stället ägare och renoverades efter den tidens mode. Mycket gammalt finns kvar, stilblandningen ger onekligen mycket atmosfär och i kombination med trevlig personal känns det mysigt att stanna till här.

Suljätten

Han syns från vägen genom Kalldalen och han syns från Skäckerfjällen- Suljätten.

Ett ensamt fjäll som sticker upp ur skogen som en hajfena, en jättenäsa.

Vandring i Skäckerfjällen

-Var ska du fjällvandra nånstans i år?

-Det blir Skäckerfjällen!

Krångelsommar

Jag har inte skrivit så mycket på min blogg här i sommar. Det beror på olika saker, brist på skrivlust, MTB-sporten har blivit ett nytt, stort intresse, sonen körde omkull på skatebord och skadade sej rätt rejält och inte minst så har min dator krånglat. Flera veckor har jag varit helt utan... dödsstöten för den var antagligen ett åskväder.

Nu har jag fått igång en "ny", min blivande svärson (förträfflig man) har plockat ihop en fungerande burk av lite rester...typ... Men den går jättebra!