Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

2008-08-24

Fjällvandring 2008 - Närkontakt med Sálajiegna

Ibland är det skönt att stanna ett par nätter på samma plats, slippa packa ihop och bara ge sig iväg på en dagstur. Så hade jag planerat att göra när jag kom till Pieskehaure, oavsett väder, men jag önskade mej verkligen solsken den här dagen! Tanken var att jag skulle följa Láirrojåhkås dalgång nästan från utflödet i Pieskehure ända upp till glaciärporten i Sálajiegna och sedan vidare till sjön 878 och tänkte att finväder skulle bli guldkant på dagen.

2008-08-13

Fjällvandring 2008 - Resan dit

Äntligen dags att resa iväg för årets sommarfjällvandring. En av sommarens allra varmaste dagar hade jag valt som resdag!

Sulitjelma i Norge skulle bli startpunkt. Men hur ta sig dit? Lite sökande på Utsidan fick mej att upptäcka "Silverexpressen", en busslinje mellan Skellefteå och Bodö, som passerar Jörn och Fauske. Så det blev nattåg till Jörn, buss till Fauske och ännu en buss därifrån till det lilla samhället Sulitjelma.