Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Höstvandring i Tresticklans Nationalpark - #peakofsweden

Vi besökte Tresticklans nationalpark den 18 oktober 2014.

Tresticklans nationalpark ligger i Dals-Eds kommun i nordvästra Dalsland, mot gränsen till Norge.

Sörmlandsleden baklänges Del 2 Etapp 59 – 57

59 Viad – Skanssundet

58 Skanssundet – Mörkö – Kasholmen

En regnig vandring på Pilgrimsleden i Dalsland - #peakofsweden

Pilgrimsleden är en vacker led som börjar vid Holms kyrka i Mellerud och som sträcker sig till Edsleskogs kyrka i Åmåls kommun. Leden är en vandring på 56 km och klassas som medelsvår.

Dalslands Tak #Peakofsweden

Dalslands Tak

Denna helg skulle vi klara av både Dalsland och Bohuslän

Sörmlandsleden baklänges Etapp 62 - 60

Vårt mål är att gå hela Sörmlandsleden någon gång under vår livstid som totalt är över 100 mil med alla extrarundor mm.

Vi har ju gått Etapp 1-20 men vi började komma lite väl långt bort från vårt hem i Hääseelby för att göra dagsturer så vi började nu med att gå baklänges från den sista etappen Etapp 62.