Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Paddling i stormen Katja med teamledare från ABB på Färnebofjärdens Nationalpark

Ett teamledargäng från ABB i Storvik hade skickats till Utebildarna för att bli bättre teamledare samt att samarbeta bättre tillsammans.
Thomas och Mats skulle paddla canadensare tillsammans med teamledarna vid Färnebofjärdens Nationalpark längs Dalälven. Det visade sig vara ett riktigt skitväder. Det regande och stormade. Hur som helst kom vi iväg och visade paddelteknik i vågorna. Det visade sig vara rätt tuffa grabbar och det var inga problem med at komma iväg.
Stormen som hade härjat på västkusten döptes till Katja och den hade avtagande tagit sig hit men det blåste ordentligt ändå.

Kick Off med Utebildarna med Kajak, Klättring, Samarbetsövningar Canadensare,Geocaching och Trerätters Friluftsmiddag.

Utebildarna hade en Kick Off där temat var att alla säljare och anställda skulle få prova på våra vanligaste aktiviteter. samt att vi skulle jobba med budget och framtida aktiviteter.
Vi startade med att paddla kajak ut till en ö i skärgården

Kajak med Ledningsgrupp

Thomas och Maria (kajkainstruktör)  fick i uppdrag med Utebildarna att paddla kajak med en ledningsgrupp från Västerås.
Vi startade inne i Åkersberga och paddlade inåt Långhundraleden mot Brottby.
Långhundraleden är en paddelled som Thomas & Helena tidigare paddlat. Den är en av de finaste paddellederna nära Stockholm.

Äntligen Candensare

Äntligen fick vi använda vår canadensare. P.g.a att vi inhandlat en havskajak har inte canadensaren blivit så använd men nu kom den väl till pass.
Broströmmen ligger i Roslagen några mil norr om Norrtälje.
Vi bestämde oss för att ta en bil med buss Vi lade i canadensaren nära Brölunda och tog bilen tillbaka till Norrtälje där vi tog bussen till Galltorp, sen fick vi gå 1 km tilbbaka till canadensaren.
Vi kom rätt snart ut i Brosjön som vi paddlade till änden där det blev stopp av igenväxta vass