Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Skridskotur på sjön Ravalen, Järvafältet, Stockholm

Den 15 januari hade det äntligen varit kallt så pass länge så man skulle våga sig ut på isarna.

Eftersom sjön Ravalen är rätt grund så fryser den fort. Idag var isen svart och väldigt blank och tjockleken var 10 - 15 cm.
Sjön Ravalen ligger i kanten av Järvafältet i Stockholm.

Härlig långfärdskridskotur igår (söndag) på Ravalen i Sollentuna

Igår blev det en härlig tur med långfärdskridskorna snörade på kängorna.

Att få arbeta med det jag gillar bäst

April 2010 drog Utebildarna igång som bolag och nätverk. Jag, Thomas, blev VD och säljchef vid starten. Jag får även arbeta ute i naturen som konsult och med kunder. Den första nätverksträffen vi hade när vi drog igång var i Fiskeboda utanför Julita. Där, vid den träffen, satte vi ramarna för Utebildarna.

Långfärdsskridsko på Vallentunasjön

Vi tog vår första tur på skridsko i år på Vallentunasjön.

Det började inte så bra då Thomas hade fått kvar ett spänne hemma för en av skridskorna.

Stockholm/Järfälla Naturreservat avklarat....

Nu var det dags att avlsuta det påböjrade projektet med Görvälns Naturreservat. Den 30 januari begav vi oss ut för att slutföra uppdraget. Idag blev det en sträcka på 3,5 km.

Idag hade sonen inte tid att köra oss till start/mål så vi fick börja turen med att köra en bil till parkeringen i Kallhäll. Den andra bilen parkerade vi precis vid Görvälns Slott.