Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Nu är vi klara med alla 8 naturreservat i Stockholm stad (Flaten)

Nu har vi varit i alla 8 naturresrvat i Stockholm stad och vandrat. Några hade vi gjort tidigare, men nu finns även dom upplagda på vår hemsida
1. Grimsta Naturreservat
2. Kyrksjölöten
3. Hansta Naturreservat
4. Igelbäckens Naturreservat
5. Judarskogens naturreservat
6. Sätraskogens naturreservat
7. Nackareservatet i Stockholm stad
8. Flaten Naturreservat

Hanstaleden  hade vi gått tidigare och även Sätraskogens naturreservat.
De övriga gick vi nu i höst. Nackareservatet är bara en liten del i Stockholm stad, och som namnet låter ligger det ju i Nacka.

Nu senast Flaten som var ett överraskande fint naturreservat.