Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Geocachingdag

Helena åkte till Malmö. Vad kunde jag tänkas hitta på då (Thomas)

Lite Geocaching denna dag vore inte fel. Hade inte tagit en enda cache sen nyårsveckan. Inte så lätt i snön men jag gör ett försök.

Turskidor Tyresta Nationalpark

Söndagen den 14 mars åkte vi till Tyresta Nationalpark för att åka turskidor. Efter lite navigeringsfel från Stockholm parkerade vi tillslut bilen vid Naturum i Nationalparken.

Vildmarksmässan 2010

Thomas spenderade fredag eftermiddag på vildmarksmässan. Han strosade runt och knöt lite kontakter. Bland annat fick han en trevlig pratstund med Fredrik Sträng. Thomas lyssnade också på Fredriks föredrag om K2 och tragedin som utspelade sig där när så många människor omkom.

Lavin på Idre Fjäll

Under vår sportlovsvecka på Idre Fjäll var vi med om en väldigt ovanlig och obehaglig upplevelse. Vi blev nämligen vittne till en lavin som utlöstes i ett brant parti mellan Tävlingsbacken och Chocken.

Sportlov i Idre

Så har vi avverkar ännu en helt underbar vecka i vår stuga på Idre Fjäll.