Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

På tur i Paradiset

Lördagen den 24 oktober 2009 beslutade vi oss för att åter bege oss till Paradisets Naturreservat i Huddinge. Denna dag var en gråmulen dag men temperaturen höll sig trots allt runt +8 grader.

På hästryggen genom Tivedens djupa skogar

Söndagen den 18 oktober var det dags att åter igen besöka Tivedens Skogsridning strax utanför Tived. Vi hade bestämt träff kl. 11.00 och vi begav oss iväg med en lite nervös Britt.

En tradition, höstvandring på Etapp 14 av Bergslagsleden

Det har blivit en årlig tradition att vi varje höst vandrar på Bergslagsleden tillsammans med Thomas föräldrar. Därför åkte vi lördagen den 17 otober 2009 till Laxå för att  upprätthålla vår årliga tradition med en vandring på Etapp 14 av Bergslagsleden.

Upplandsleden etapp 15 en pärlsträcka. Nej, inte i vårt tycke.

Upplandsleden - Etapp 15, ingen höjdare

I helgen gick vi etapp 15 på Upplandsleden utanför Enköping.

Vi hade bestämt oss för att ta 1 st bil till Enköping, parkera bilen vid etappmålet och sedan ta taxi till etappstarten i Härnevi Kvarn. Vilket misstag. Resan blev 3 gånger så dyr som om vi hade kört två bilar Stockholm-Enköping. Att man aldrig lär sig.