Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Flottfärd på Klarälven – Juli månads ”Adventure Nights 2013”

Juli månads ”Adventure Nights 2013” tillbringade vi på Klarälven som slingrar sig så fint genom Värmland. Här åkte vi flotte i sakta mak, 2 km/h, tillsammans med Thomas syster Camilla och hennes man Ulf.

Ulf och Camilla kom med bil från Karlstad där de bor. Vi kom norr ifrån efter en längre vandringstur i Norge och Årefjällen. Camilla och Ulf parkerad sin bil i Ambjörnby där de blev upphämtade av Johnny som äger Sverige Flotten. Ambjörnby var vår slutdestination för flottfärden. Vi parkerade vår bil vid Sverige Flottens basläger i Ramsby. Efter en del krångel med betalning kom vi iväg på vår färd (Camilla hade missat att det var kontanter som gällde för betalning).