Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Vi är med på Bloggtoppen över bloggar om Friluftsliv

Vilken härlig överraskning!!!!

Vår blogg har rankats som nummer fem bland friluftsbloggar under oktober månad av Cision.

Historisk vandring till Les Bosson glaciären i Chamonix

När vi vaknade idag hängde regnmolnen tunga över alperna. Det gick inte att se en enda topp. Jaha, vad skulle vi göra idag?

Vi tittade igenom de kartor över Chamonixdalen vid ägde och konstaterade att en vandring upp till glaciären Les Bosson på 1400 meters höjd var det som passade bäst idag.

Sommarvandring i Argentiere (Chamonix) på Grand Balcon Syd och Grand Balcon Nord

Vi inledde dagens vandring med att ta Lognan liften i Argentiere upp till mellanstationen på 1972 m.ö.h. Längre upp på bergen låg det rätt mycket snö kvar men här nere vid mellanstationen var det fritt från snö.