Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Så var det dags för februari månads övernattning i tält - Adventure Nights 2013

2013 ska vi tillbringa MINST en natt per månad i tält eller vindskydd - Vi kallar vårt äventyr för "ADVENTURE NIGHTS 2013"

Då kanske de flesta tänker. Varför kalla det här ett äventyr. Att sova ute i tält minst en natt ute per månad kan väl inte vara så svårt. Jo för se det kan det. I alla fall för oss som har haft fyra barn hemma……

Skärmflygsäventyr i 50 årspresent och en höstvandring runt fågelsjön Hjälstaviken

I mitten av september åkte vi till Hjälstaviken (Uppland) för att vandra runt sjön på vandringsleden som är ungefär 9 km lång.

Att vi befann oss i närheten av sjön berodde helt och hållet på att Thomas fått ”skärmflyg” i 50-års present och just denna helg var sista helgen för året då de skulle kunna flyga.

Tätnatt ikväll!

Nuäter det bestämt. Tält framplockat till ikväll!