Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Fiske utanför Öregrund

Thomas var inbjuden för 10:e gången att hänga med ut och fiska i Stockholms skärgård. Det hade alltid kommit något emellan men denna gång slog jag till och hängde med grabbarna. Ett gammalt kompisgäng från förr.
Vi sågs i Öregrund där vi tog en pizza och tog oss sen ut med bli ut mot skärgården med färja ut mot Gräsö. En mil på Gräsö med bilen där vi möttes upp avfiskeguiden från Rävstens Stugby som tog oss ut mot Rävsten med båt.
På kvällen installerade vi oss i en storstuga.