Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Hällmarkslingan i Vinterskogens naturreservat – 6 km rundslinga

Den 15 november 2015 vandrade vi Hällmarkslingan i Vinterskogens Naturreservat. Rundslingan är 6 km lång. Vi valde att kombinera den nya leden med den gamla Sjöslingan. Både sjöslingan och hällmarkslingan är märkt med blåa prickar och totalt blir dessa två leder 6 km.

Vandring i Dalby Söderskog Nationalpark, Skåne - #29nationalparkerisverige

Parkering: Längs med väg 16, södra entrén, Öster om Lund, Väster om Dalby.
Sträcka: Rundslinga 2,6 km (rullstolsanpassad slinga finns 600 m)
Svårighetsgrad: Mycket lätt

Sommarvandring i Verbier, Schweiz

Så var det dags att lämna Chamonix i Frankrike och åka in i Schweiz och till Verbier.

Väl framme i Verbier gjorde vi ett snabbt stopp hos turistinformationen innan vi tog liften upp till Les Ruinettes på 2192 möh.

Vandring i Schweiz, Kandersteg - Upp till Balmhornhütte

Måndagen den 5 juli 2010 var vi så åter tillbaka i Kandersteg, Schweiz.

Dagens vandring går från Waldhaus, där vi har bilen parkerad, upp längs med bergväggen till Balmhornhütte.