Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Hellasgården - Dammsjön och Ulvsjön runt

Det är något magiskt med Hellasgården i december. Det andas jul över hela anläggningen och det är nog detta som gör att vi så gärna åker hit och vandrar i december.

Den 6/12, andra advent, styrde vi åter bilen mot Hellasgården. Helena har haft väldigt mycket att göra på jobbet under hela hösten plus att julstressen gör sig påmind och därför valde vi att gå en kortare dagstur på 5 km, nämligen Dammsjön Runt. Turen var lite väl mycket promenadstråk för oss som gillar när det är mer vildmark när vi är ute och går.

1:a Adventsvandring på Blå Spåret

Söndagen den 1/12 vandrade vi Blå Spåret i Nacka från Hellasgården till Tattby Station. En skön promenad på 10 km genom härliga skogar och över hällmarker.

Blå spåret tillhör en av landets äldsta vandringsleder med i stort sett oförändrad sträckning sedan början av 20-talet.