Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Gotska Sandön Nationalpark Dag 3

Vi har ju tidigare skrivit om Gotska Sandön och de två första dagarna. Nu när vi är på Gotland i vårt projekt #Peakofsweden passar det ju bra att ta de sista dagarna.

Vi skulle åka hem den tredje dagen, men när vi vaknade fick vi beskedet att pga. fel hårda vindar kunde inte båten som skulle hämta oss lägga till vid Gotska Sandön.

Vandring upp på Gotlands tak, Lojstahajd 82 möh - #25topparisverige

Vi besökte Gotlands Tak, Lojstahajd, den 1/7 2014

November tältning vid Stora Träsket längs med Sörmlandsleden

November månads ”Adventure Nights 2013” övernattning var rätt svår att få till. Det är inte alltid så lätt att få till en ”fri helg” när man har tonåringar hemma.

Vi bestämde oss för att åka till ett fint vindskydd vi besökt tidigare som ligger längs med Sörmlandsleden Etapp 59 vid Stora Träsket i Botkyrka kommun.

Ibland får man inte till det som man vill

Septembermånads ”Adventure Nights 2013” var väldigt svår att få till. Det var många måsten på helgerna och den helgen vi bestämt som ”ute natt” var inte vår dotter så pigg på att vara själv hemma.

Det hela löstes med middag hemma tillsammans med vår dotter och sedan tog vi bilen ner till Kyrkhamn (Hässelby) vid mälaren.