Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Peak of Ekerö trodde jag men så var det inte:

Toppbestigning som inte var det högsta berget i Ekerö komun och ett omslag på Mälarö tidning

Vandra utan packning i Österrike Dag 3

Ja det var ett tag sen vi var i Österrike och vandrade men dag 3 har vi aldrig skrivit om så här kommer den

Go Austria Dag 3   Weissbach - Lofer

Vandra i Alperna med ungdomar Dag 2

Vandring med Jesper och Amanda i Alperna. Lofer Österrike

Dagen började med regn, så vi avvaktade på vårt hotell men klockan 11 slutade regnet och vi kom iväg.

Vandring från Refugio Passo Duran till Refugio Bruto Carestiato i Dolomiternas Nationalpark

Helena och Thomas Traneving spenderade två intensiva vandringsveckor i Italien sommaren 2011. I denna artikel befinner de sig i Dolimiterna och vandrar vandringsled 578 från Refugio Passo Duran till Refugio Bruto Carestiato.

Så, vart skulle vi nu vandra i Dolomiterna? Vi hade ingen aning och vi ägde inga kartor. På vår väg mot Dolomiterna passerade vi byn Mas och stannade till vid sportaffären.

Adventure Nights 2013 Juni på Sörmlandsleden

Vi vandrade denna helg Sörmlandsleden och etapp 19-20 mellan Ånhammar och Malmköping. En fin vandringstur. Se senare Sörmlandsleden Etapp 19-20

Vi kom till slutet av Etapp 19 till en kallkälla där vi hämtade vatten.