Längtar alltid till fjällen.Läser hellre fjällkartor än ser på teve.Vandrar ibland med sällskap, ibland ensam i både fjäll och skog. Tycker alldeles förmycket om att vandra för att avstå om medvandrare saknas.
Tillhör Hillebergfalangen.
På senare åt har jag rest till Australien och Nya Zeeland några gånger

Användarnamn: BrittMarie

Intressen: Klättring, Friluftsmat, Expeditioner, Vandring, Långfärdscykling, Turskidåkning, Litteratur, Navigering, Mountainbike, Multisport, Bär & svamp, Orientering, Paddling

Midsommar i Tiveden

Vilken fullträff den blev, vår midsommarpaddling!

Visst var det blåsigt i början, visst kom det  regn, men knotten var inte alls så besvärliga! Från säker källa har jag fått veta att knotten i år firade midsommar i Kolmården...

Tiveden nästa!

Efter flera helt billösa år har min friluftskamrat blivit med bil! Vi bestämde raskt att åka i väg till Tiveden för att paddla i midsommar.

Lite märkligt att det ska vara en fördel att ha bil när man vill göra sånt som går ut på att ta sej fram med hjälp av egna kroppskrafter...

Cykeltur runt Vättern

Ja, nu är den gjord, cykelturen runt Vättern. Vi var 14483 stycken som trampade hela vägen runt. Ytterligare något tusental startade, men fullföljde inte av en eller annan anledning.

Hinner du se nåt när du cyklar, undras det ibland i bekantskapskretsen. Jo då, det gör jag, och inte bara olika typer av vägbeläggning.

Färdigcyklat!

Så där ja, nu är det färdigcyklat!

Inte förrän på fredag tänker jag sätta mej på hojen igen, men då blir det en riktig långtur.