Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Möte med människor och djur på Upplandsleden

Nu skulle vi fortsätta Upplandsleden eller rättare sagt börja från början av etapp 13 - 16.  Etapp 14 klarade vi ju av förra helgen. Vi kände att denna etapp kanske var lite lång för en dag. 20 km. Det hinner ju mörkna så vi delade upp den i två. Vi ställde en av våra bilar i Hallsta och tog den andra till Härjarö.

Härjarö naturreservat är jättevackert. Säkert ännu finare på sommaren. Det vimlade av lägerplaser varvat med vackra klippor och skog längs Mälarens strand. Vi stannade lite extra länge i Naturreservatet då vi lunchade och plockade en Multicache som gjorde att vi fick vandra runt och se hela Härjarö. (Inte bara Upplandsleden)

Hjälp Holgeri hem till Finland!!!!

Det här med Geocahing kan bli lite underligt ibland men kul.

Vi var i helgen och tog några cachar. På lördagen bl.a vid Hässelby Slott.  Där träffade vi på en "Travel Bug".  En registerad liten figur som hade rest runt länge. Från Finland 2005 vidare väldigt länge i Holland och sedan rest vidare till Tyskland. Under förra året kom han till Sverige och precis alldeles nyss till Stockholm och Hässelby Slott. Det fanns 2 olika uppdrag på honom. Jag vill träffa andra Travel Bugs och jag vill hem till Finland.

Eldstad i grotta mitt i Stockholm

I helgen var det verkligen pissväder med blandat snö och regn, mest regn. Men vad sjutton Vi skulle ut ändå!

Vi hade bestämt oss för att gå 12 km Brunnsviken runt som bl. a är en Hälsans stig runda.  Brunnsviken ligger väldigt nära Norrtull i Stockholm, Vi passerade Frösundavik, Bergianska Trädgården Stallmästargården (Stallis) och Hagaparken. Väldigt mycket natur hela vägen trots närheten till Norrtull och City.

Nu har hela familjen börjat med Geocaching

Geocaching visade sig vara en perfekt familjeaktivitet t,o.m för tonåringar. De tyckte det verkade väldigt löjligt i början så vid första cachen fick Thomas bara med sig Jesper. Vi andra cachen följde förutom Thomas & Helena och Jesper även Amanda och Tobias med. Rasmus vägrade fortfarande. Rasmus har ändå börjat förstå tjusningen vid kluriga krypton och gåtor för att hitta fram till cacherna, så nästa gång (kanske) får vi alla barnen med oss. De vi började med låg bara någon km hemifrån.

Den första cachen var inte så svår så den hittade vi rätt fort. (Draculasjön)