Rockar livet i Annelistyle.

Användarnamn: Anneli

Få ditt namn tryckt på 8 000 metersbrallorna!!

Bestämt! Vilka byxor jag ska ha när jag ska försöka tälta på toppen av Gasherbrum II (8 036 m) i Pakistan nästa månad. Nu ska det tryckas loggor på dem, de ska bli minst lika najsa som mina jeans som jag hade när jag var på Vildmarksmässan och tog emot utmärkelsen årets äventyrare. Jag älskar dem för de är lite kaxiga. Precis som jag. =:)

Nu ska jag försöka få till mina skalbrallor lika kaxiga.

Min tränare Niclas Oppäng  är ju den som så att säga bygger upp mig, och shit, faktiskt, det börjar bli muskler. Eller vågor som jag kallar det. Så Niclas äger min bakdel även på skalbrallorna.

Men på benen, där får det plats lite av varje. Jag tänkte att om någon vill så varför inte låta er hänga med. Ja för tusan, nu kör vi en byxspecialare!

Jag ”säljer” ju Gasherbrum II’s alla metrar för 10 kr metern. Alla får sina egna numrerade metrar och på metrarna lottas det ut grejer och service och alltmöjligt från mina sponsorer. Det är verkligen allt möjligt, värstingbehandlingar  hos min hårfrissa Hair, träning av olika slag hs Military Fitness, träningströjor, spabehandlingar hos datorer från DataNova, termosar från Primus, t.o.m. tatueringar från min tatueringssponsor Gothia Ink Tattoo. Det trillar in nytt hela tiden och dels lottas det ut grejer var tusende meter så desto tidigare man är med desto fler lotterier är man med i, och dels ett stort lotteri på äventyrshelgen när jag kommer hem. Det kommer snart mer info om äventyrshelgen men kan redan nu säga att den blir första helgen i september så paxa den helgen i kalendern redan nu!!

Sponsrar man med 25 meter så får man dessutom ett tackkort. Hjälper man till med 50 metrar så är tackkortet förhoppningsvis taget på just de metrarna, plus en poster, och 100 meter, ja, då kommer det med två föreläsningsbiljetter också.

Nu gör vi så att alla som hjälper till med 100 meter för 1 000 kr istället för en poster får sitt namn på mina brallor. Man är med på utlottning av grejer från mina sponsorer som vanligt, och får tackkort och föreläsningsbiljetter. Så länge det finns plats kvar så kommer man med på mina jeans också.

Eller tja, varför inte, vill man hellre få sitt namn på mitt tält, som alltså ska försöka tälta på toppen av Gasherbrum II på 8 0 36 meter, så kan man få det. Vill man ha både tältet och brallorna så hjälper man till med 150 meter för 1 500 kr.

Bankgiro 334-0502, ange ”Gasherbrum” och uppge namn och adress så jag kan skicka pinalerna. Glöm inte att ange om du vill vara på tältet eller brallorna. Var tydlig med vilket namn du vill ha på byxorna och/eller tältet. Anges inget så hamnar man där man hamnar!! Erbjudandet gäller privatpersoner. Företag får höra av sig så snackar vi!

Jag hojtar till här och på facebook om det blir fullt! På byxrna alltså. Men tältet blir nog inte fullt.

Slutligen. Grabbarna snackade en gång i en tråd på facebook om det går att få sitt namn tatuerat på min skinka. Visst, sa jag, lite på skämt. Haha, nu har jag snackat med min tatuerarsponsor Gothia Ink Tattoo och japp, de är på. Haha, ja jösses, och vilket snack det kan bli! Äh, det är ju bara kul, men shit, då snackar vi, en namnteckning på min bakdel kostar hundra papp. Jag garanterar inte att den sitter kvar resten av livet men i alla fall minst i 5 år. Namnteckning typ autograf är ju coolast men vi kan ju snacka. Och ja, en bild på resultatet ingår så klart. En företagslogga kan väl gå an men naturligtvis inte vad som helst så klart. Så, då var det sagt officiellt också, my as är helt enkelt for sale! =:)

Hej svejs!
________________________
Här har ni min engelska facebooksida
Här är min privata svenska facebook, där går det bra att följa mig.
Och här har ni min hemsida. Där kommer snart nytt, heja!
________________________

SYRIA will rise again! Del 3

Anneli Wester åker tillbaka syriska gränsen för att hjälpa till med de syriska flyktingarna.

Gömde ju alldeles bort att göra klart det här! Här kommer del 3 från syriska gränsen tidigare i år. Skulle åkt dit igen häromveckan, biljett var köpt och allt, men var tvungen att ställa in. Nästa vecka blir det en sväng tillbaka till Nepal. Men här är tredje del en av resan till syriska gränsen tidigare i år. Jag är i Reyhanli precis vid syriska gränsen, vid den gränsövergång där flest flyktingar lämnat Syrien.

Jag gör som de andra delarna, lägger in mina Facebookinlägg och bilder. Välkomna att följa mig där, länk längst ner i inlägget. Det är lite mer live-känsla och väldigt mycket mer respons och liv där.

Här är del 1 och här del 2 för er som vill ta det från början.

SYRIA will rise again! Del 2

Den turk-syriska gränsstationen precis utanför stan är om jag förstått det rätt den gränsstation där flest flyktingar tagit sig ut ur Syrien. De flesta tar sig vidare. En del stannar här. Startar ett nytt liv.

SYRIA will rise again! Del 1

Anneli Wester åker tillbaka syriska gränsen och bloggar på plats!

Packar. Minipackning. Det blev inte ens 5 kilo. Och hälften behöver jag egentligen inte. Funderar på att köra micropackning och slänga ut den halvan.