Bloggar > Annelibloggen

Annelibloggen

Livets äventyr

Expedition Cho Oyo 2015 – unikt erbjudande att följa med!

UPPSKJUTET tillsvidare pga jordbävningarna i Nepal och Himalya. Häng med på min expedition! Yeahhh! Nu är det mesta klart om expeditionen i höst. För de som inte är redo för 8.000 meter så finns här ... Läs mer..

Anneli föreläser Göteborg 21 augusti - välkomna!

Y E A H ! Vi tar en föreläsning till!  Göteborg 21 augusti Kom och låt er inspireras!!  L I F E R U L E S ! Med hjälp av glädje, självdistans och total nakenhet delar jag med mig av min starka ... Läs mer..

Jag föreläser i Göteborg 5 juni - välkomna!

Kom och låt er inspireras!!   L I F E R U L E S ! Med hjälp av glädje, självdistans och total nakenhet delar jag med mig av min starka livsresa på ett sätt så det är omöjligt att inte beröras – från ... Läs mer..

Tälta ensam på toppen av K2? JA!!!

Jag skrev en post på min privata Facebook igår. På facebooken skriver jag mer fritt, vad som rör sig i skallen just nu. Här i bloggen ska det vara mer genomtänkt och på riktigt eller vad man ska ... Läs mer.. 1

Anneli och 2013

Hallå hallå hallå!! Jag fick en snabbintervju med frågor och svarade men redaktören hade redan kastat in en annan snabbis. Jag fick göra vad jag ville med den så jag lägger upp den här vettja! Det ... Läs mer..

Ett liv som professionell äventyrare 2013

Halloj. Jag har fått lite mejl mm sista tiden som frågar vad som händer, jag är ganska tyst här och ja, vad är på gång, hallå!? Ja, hallå! Så här ser det ut i och kring februari 2013. Jag har skrivit ... Läs mer.. 3

Annelistyle rules!

Okej. Jag gör det jag gör för att jag gillar det. Jag tycker om att ränna i bergen, jag tycker om att resa, jag tycker om lite av varje. Och det är därför jag gör det. Jag är konfigurerad så att jag ... Läs mer.. 4

Dödslavin på Manaslu och vännerna fucking dör

Högt ovan molnen. Där själens vingar kan flyga fritt. Där tankarna är lättänkta. Där man kan rocka med livet. Där är det så förfärligt farligt. Tidigt igår morse svepte en lavin in över camp tre på ... Läs mer.. 3

Min 8000 metersutrustning #1

Okeeeej då!!! Jag är ju inte så förtjust i att skriva om utrustning. Anledningen till det är att det finns lite negativa bitar med att skriva om utrustning. En är att man kan få för sig att om man ... Läs mer.. 2

Anneli byter berg - Gasherbrum II rules!

Min önskan är att försöka tälta på toppen av ett 8 000 m-berg och valde Cho Oyu för att det var det lättaste berget. Cho Oyu är 8 201 m och ligger på bredvid Mt Everest på gränsen mellan Nepal och ... Läs mer.. 3

Förberedelser med en 8000-bestigning och att fortsätta tro på sig själv

Jag fixar med tillståndet och grejer till Cho Oyu och tänkte ni kan få en inblick av hur det fungerar med sådana förberedelser. Följande behövs och krävs av myndigheterna. - Visum till Kina – har ... Läs mer.. 3

Jag och mitt EV2-tält

Jag får mycket frågor om tältet jag använt de sista åren, ett Mountain Hardwear EV2, så nu får det bli ett blogginlägg om det. Jag skriver inte en vanlig produktrecension utan formar det efter de ... Läs mer.. 6

Hur man minskar risken att bli höjdsjuk

Jag får ofta frågor om hur jag vågar gå ensam med tanke på höjdsjuka. Mitt svar på det är att i stort sett alla som jag träffat som har varit allvarligt sjuka av höjden har gått alldeles för fort och ... Läs mer.. 8

Anneli siktar back to basic

Det har känts konstigt på sista tiden. Något som är fel. Något jag inte trivs med. Efter mitt blogginlägg igår om ifrågasättandet av mitt världsrekord skrev Adventureblaze den här kommentaren: "Det ... Läs mer.. 8

Anneli om bergsbestigningsstilar, en gång till

Det här inlägget är ett gammalt inlägg som jag har gjort om en del. Tidigare var det en del om min planerade tur till Cho Oyu men nu är det ett mer allmänt inlägg om olika stilar. Jag får ofta frågor ... Läs mer.. 1