Rockar livet i Annelistyle.

Användarnamn: Anneli

NEPAL will rise again - sammanfattning av sommarresan

När jag hörde om jordbävningen i Nepal i april 2015 bestämde jag mig för att åka dit och hjälpa till - sammanfattning av resan sommaren 2015. Och nu är jag här igen!

Jag visste inte riktigt vad jag skulle göra men det ordnar sig på plats. Strax efter andra jordbävningen bar det av. Landet var i kaos. Människor som följer mig på Facebook ville gärna hjälpa till så jag ordnade med swish och "NEPAL will rise again" hade fötts.

Första hjälpen i Annelistyle - gatukritor!

Vad hjälper det om man har en filt och en skål ris om man inte har någon livsglädje. Jag tänker mig att jag kan rita blommor och grejer med barnen på gatorna i Kathmandu. På söndag bär det iväg. NEPAL will rise again!

Yoga master sökes till worldwide event

Yoga master sökes till internationellt event - The Life Power Within

T H E - L I F E - P O W E R - W I T H I N

Expedition Cho Oyo 2015 – unikt erbjudande att följa med!

Följ med mig till mitt drömberg i Himalaya och upplev en expedition live på plats! Antingen kan du själv försöka dig på 8201 meter höga Cho Oyu eller så kan du hänga med till baslägret i Tibet – du reser med oss andra och tar del av våra förberedelser, du bor och äter med oss andra och är del av expeditionslivet!

För de som är nyfikna att se och uppleva en expedition på nära håll, här har ni ett unikt tillfälle!! Det finns tre varianter på support-trekk, i olika antal dagar. Man är då med i samma gäng, man åker i samma bilar, man bor i samma tältläger, man äter i samma mässtält, man tja, man skattar samma skratt och gråter samma tårar. Ibland är det så vi har det.

Annelistyle rules i mitt liv, vilken style rules i ditt liv?

Expeditionscoachning

Att bestiga höga berg och ge sig iväg på långa expeditioner handlar främst om mentala skills men många missar den mentala träningen. Jag berättar här om min expeditionscoachning.

Han har bra koll på utrustning och faror med snö och kyla och fystränar som tusan. Men han visste inte varför han ville upp på det där stora berget. Det är bra att veta det innan så man slipper få diverse överraskningar om det när det blir skarpt läge på berget och psykbryten börjar spöka. Omg, sa han. Så han fick i läxa att fundera igenom och känna igenom det ordentligt så tittar vi på det igen nästa gång. Visst visst.