Rockar livet i Annelistyle.

Användarnamn: Anneli

SYRIA will rise again! Del 3

Anneli Wester åker tillbaka syriska gränsen för att hjälpa till med de syriska flyktingarna.

Gömde ju alldeles bort att göra klart det här! Här kommer del 3 från syriska gränsen tidigare i år. Skulle åkt dit igen häromveckan, biljett var köpt och allt, men var tvungen att ställa in. Nästa vecka blir det en sväng tillbaka till Nepal. Men här är tredje del en av resan till syriska gränsen tidigare i år. Jag är i Reyhanli precis vid syriska gränsen, vid den gränsövergång där flest flyktingar lämnat Syrien.

Jag gör som de andra delarna, lägger in mina Facebookinlägg och bilder. Välkomna att följa mig där, länk längst ner i inlägget. Det är lite mer live-känsla och väldigt mycket mer respons och liv där.

Här är del 1 och här del 2 för er som vill ta det från början.

SYRIA will rise again! Del 2

Den turk-syriska gränsstationen precis utanför stan är om jag förstått det rätt den gränsstation där flest flyktingar tagit sig ut ur Syrien. De flesta tar sig vidare. En del stannar här. Startar ett nytt liv.

SYRIA will rise again! Del 1

Anneli Wester åker tillbaka syriska gränsen och bloggar på plats!

Packar. Minipackning. Det blev inte ens 5 kilo. Och hälften behöver jag egentligen inte. Funderar på att köra micropackning och slänga ut den halvan.

Nepal, here I come again – PACKNING

Nu bär det av till Nepal igen, ska även till Turkiet och flyktinglägren vid Syriska gränsen - här är vad jag tar med mig i packningsväg!

Tänkte jag kör light den här gången. Bara handbagage. Lite kruxigt med tanke på så olika ställen. Kläderna ska funka till så olika grejs. Finstyle. Leva utomhus-style. Hänga hemma och må bra-style. Småkallt- och regnigt-style. Stekhett-style.

Blir inte all in lightweight, kunde ju ta packpåse istället för necessären men äh, det behövs inte och jag gillar den. Lite prio på gillastyle också.