Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Vandring i Söderåsens Nationalpark, Skåne - #29nationalparkerisverige

Vi besökte Söderåsens Nationalpark den 13 juni 2014. Här har Helena varit många gånger i sin barndom med sina föräldrar och med skolan. Ett väldigt kärt och skräckblandat återseende vad gäller Odensjön. Odensjön var nämligen skräckinjagande för Helena som barn. Sägnen sa nämligen att Odensjön saknade botten och just det var väldigt skrämmande för Helena som barn. Hua för att doppa tårna i den svarta sjön…….

Söderåsens nationalpark bildades år 2001 och är 1 625 hektar stor. Naturen är omväxlande och bjuder på lummiga lövskogar, mäktiga rasbranter med höga klippor, strömmande vattendrag och vida utsikter.

Dalarnas Tak, Storvätteshogna 1204 möh - #25topparisverige

I sommar har vi varit uppe på Dalarnas tak (highpoint), Storvätteshogna som är 1204 möh.

19 toppar klara. Bara 6 återstår - #25topparisverige

I år håller vi på med ett jätte roligt projekt.

Vandring förbi mäktiga vattenfall i Rondane Nationalpark, Norge

Sommaren 2013 besökte vi Rondane Nationalpark.

Tiden har gått och vi har liksom inte hunnit med att blogga om denna fina del av Norge. Men äntligen fanns tiden, idag i bilen på väg hem efter en härlig dag på Blå Jungfrun (blogg om idag kommer snart…….förhoppningsvis).