Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Kyrksjölöten och Igelbäcken

Vi vandrar ju runt i Stockholms naturreservat och försöker dokumentera det. Vi  har ju redan gått i många men nu fyller vi på med resten. Stockholm stad har 8 naturreservat. Helt otroligt att Stockholm stad, Sveriges största stad kan ha sån fin natur och så många  naturreservat. Vi har några kvar att lägga upp på vår hemsida men vid nästa blogg kommer de resterande.

13 november 2010 gick vi 3,5 km runt Kyrksjölötens Naturreservat. Vi startade vid Åkeshovsbadet på det lilla elljusspåret och kom sedan runt Kyrksjön och tillbaka. Kyrksjölötens naturreservat ligger mitt mellan villaområdena i Bromma

Järva Cykelled

Thomas & Jesper tog cyklarna och cyklade runt Järvafältet på en markerad cykelled
Vi köpte en karta över cykelleden i caféet vid Bögs gård och trampade på.

Vi cyklade vidare till Väsby Gård där cykelleden gick förbi och kom in en kort bit i Sollentuna innan vi kom tillbaka till Järvafältet.
Vi åt lunch vid Översjön.

Vårvandring på Järvakilen

Lördagen den 24 april 2010 gick vi 4:e och 5:e etappen på Järvakilen.