Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Vi är intervjuade i senaste nr av STF Tidningen Turist

Det är ingen hemlighet att vi lusläser STF tidningen Turist från pärm till pärm när den dyker upp i brevlådan där hemma!

Då är det extra roligt när de ringer och vill göra en intervju som blev till en artikel i senaste numret av tidningen.

Två turer på långfärdsskridskor, Vikingaslingan – Skokloster och Hässelby

Skokloster – Erikssund – Skokloster = 18 km

Vikingaslingan som sträcker sig mellan Skokloster och Erikssund är ungefär 18 km lång om man åker tur och retur.

Skridskotur på sjön Ravalen, Järvafältet, Stockholm

Den 15 januari hade det äntligen varit kallt så pass länge så man skulle våga sig ut på isarna.

Eftersom sjön Ravalen är rätt grund så fryser den fort. Idag var isen svart och väldigt blank och tjockleken var 10 - 15 cm.
Sjön Ravalen ligger i kanten av Järvafältet i Stockholm.

Härlig långfärdskridskotur igår (söndag) på Ravalen i Sollentuna

Igår blev det en härlig tur med långfärdskridskorna snörade på kängorna.