Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Vandra utan packning i Österrike Dag 3

Ja det var ett tag sen vi var i Österrike och vandrade men dag 3 har vi aldrig skrivit om så här kommer den

Go Austria Dag 3   Weissbach - Lofer

Direktrapport 3.e och sista vandringsdagen i Österrike Kor i vägen och medaljutdelning

Weissbach -Lofer

Fint väder idag men trötta ungdomar, speciellt Amanda som släpade sig fram. Vi bestämde att vi alla fall skulle ta oss till grottorna i Lamprechstshöhle.

2:a vandringsdagen i Österrike med trötta ungodmar och härliga upplevelser

ST. Martin - Weissbach    Direktrapport

Andra dagen på vår vandrings dag med Jesper & Amanda.

Vandrar utan packning i Österrike Direktrapport

Första dagen på vår vandrings dag med Jesper & Amanda.

Vi hade tagit oss till Lofer i Österrike där vi kvällen innan hade kommit med vår Äventyrs bil och ätit en trerätters middag på hotellet.

Vandring i Italien: San Valentino via Bocca del Creer till Refugio Altissimo, 2060 möh.

Fortsatt varmt och hett var det i Italient den dagen vi bestämde oss för att göra en vandring från San Valentino via Bocca del Creer upp till Refugio Altissimo på 2060 meters höjd.

Efter lite snirklande på serpentinvägarna, som tog oss upp på 1400 meters höjd, var vi så framme vid parkeringen i San Valentino. Vårt mål för dagen var att vandra vandringsled 650 mot Bocca del Creer och sedan vidare upp mot Altissimo.