Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Stort reportage om oss i tidningen Tara - Juli 2015

En dag i juni ringde reporter Pia Lundgren och undrade om vi ville ställa upp på ett längre reportage om vandring i tidningen Tara.

Så i juli damp tidningen ner i brevlådan och resultatet är (om vi får säga det själv) är mycket bra.

Mammahjärtat i mig får hicka!

Hur hittar man vandringsleder i Alperna?

Vi gillar verkligen att vandra i Alperna och Dolomiterna.

Idag är vi gästmoderatorer av Outnorths Facebooksida

Idag, 22/11 2012, har vi fått äran att vara gästmoderatorer för Outnorths Facebooksida.

Såg precis att Outnorth lagt upp vår presentation:

Turistfällan Lac Blanc och vidare på en betydligt mer spännande kamvandring

Start: Kabinbanan i Le Lavancher, Flegere vidare uppåt med liften Index.

Mål: Col des Montets, 1461 möh Mètres, Vallorcine (norr om Argentiere).