Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Geocaching #Peakofsweden i Skåne och Halland

Geocaching #Peakofsweden Skåne och Halland

I vårt projekt Peak of Sweden har vi ju som mål förutom toppar, Vandringsleder och Nationalparker bestämt att vi ska på samtliga toppar vi kommer till antingen loggar en Geocache (cache) på varje topp. Om det inte finns någon cache dit vi kommer lägger vi dit en, vilket vi gjort på ett antal toppar och landskap. När vi kom till Skåne och Halland fanns det cacher på dessa ställen.

Vandring på Hallandsleden, etapp 1, Koarp - #peakofsweden

I vårt projekt ”Peak of Sweden – Det bästa av Sverige” där vi besöker Sveriges samtliga landskap har nu turen kommit till Halland.

Halland har vi redan nämnt när vi besökte landskapets högsta punkt, Höghalteknall som är 226 meter över havet. Här hittar du inlägget om vårt besök på landskapet högsta punkt.

Vandra utan packning i Österrike Dag 3

Ja det var ett tag sen vi var i Österrike och vandrade men dag 3 har vi aldrig skrivit om så här kommer den

Go Austria Dag 3   Weissbach - Lofer

Skåneleden slingrar sig genom hela Skåne - #peakofsweden

Skåneleden är mer än 100 mil lång och uppdelad i 80 dags-etapper. Den är indelad i fem delleder som sitter ihop i ett gemensamt ledsystem. I terrängen är leden uppmärkt med orange markeringar på träd och solpar (förutom längs kusten på Österlen där man följer stranden).

Besök vid Sveriges Lägsta Punkt, 2,41 meter under havsnivå, Skåne - #peakofsweden

Att Kebenekaise är Sveriges högsta punkt vet de flesta, 2111 meter högt, men hur många känner till att Sveriges lägsta markpunkt ligger i Kristianstad, 2,41 meter under havsytan?