Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Adventure Nights 2013 Juni på Sörmlandsleden

Vi vandrade denna helg Sörmlandsleden och etapp 19-20 mellan Ånhammar och Malmköping. En fin vandringstur. Se senare Sörmlandsleden Etapp 19-20

Vi kom till slutet av Etapp 19 till en kallkälla där vi hämtade vatten.

Direktrapport 3.e och sista vandringsdagen i Österrike Kor i vägen och medaljutdelning

Weissbach -Lofer

Fint väder idag men trötta ungdomar, speciellt Amanda som släpade sig fram. Vi bestämde att vi alla fall skulle ta oss till grottorna i Lamprechstshöhle.

2:a vandringsdagen i Österrike med trötta ungodmar och härliga upplevelser

ST. Martin - Weissbach    Direktrapport

Andra dagen på vår vandrings dag med Jesper & Amanda.

Vandrar utan packning i Österrike Direktrapport

Första dagen på vår vandrings dag med Jesper & Amanda.

Vi hade tagit oss till Lofer i Österrike där vi kvällen innan hade kommit med vår Äventyrs bil och ätit en trerätters middag på hotellet.