Vi vandrar nästan varje helg ovasettt väder och vind. På sommaren tar vi även fram vår canadensare eller havskajak och tar en tur i en å, sjö eller havet.

Thomas är en stor friluftsentusiast
På hemsidan kan ni beställa en e-bok om 6 unika tips inom vandring och 12 allmäna tips www.traneving.se.

I januari 2012 tilldelades Thomas tillsammans med Helena titeln ÅRETS NÄRÄVENTYRARE 2011.
2013 Adventure Nights
2014-2015 Peak of Sweden
2016 Peak of Denmark

Användarnamn: Traneving

Intressen: Alpinism, Fågelskådning, Klättring, Friluftsmat, Hundspann, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Navigering, Bär & svamp, Paddling, Foto, Ridning, Utförsåkning, Resor

Garphyttan Nationalpark (Peak OF Sweden)

På väg hem från vårt lantställe i Tranebo åkte vi förbi Garphyttans Nationalpark och gick rakt igenom den.

Vi startade i slutet av etapp 11 av Bergslagsleden och gick mot Garhyttans Nationalpark. Amanda var med men hade bestämt sig för att läsa medans vi vandrade iväg.

#Peakofsweden Projektet avslutat med Drama Del 1

Tiden började rinna iväg för att hinna med den sista toppen i vår expedition inom den beslutade tidsramen. Samtliga helger framöver under oktober var fullbokade i kalendern. Senare på året kommer snön så tiden tickade verkligen på. I slutet av september fick Jag en lucka i kalendern. Vid tillfället var Helena uppbokad på annat håll och ett gemensamt beslut togs – Jag själv skulle plocka den sista toppen som var Jämtlands högsta. Bestigningen av Templet är den sista i av alla 25 under Peak of Sweden.

Idén blev verklighet

Tivedens Nationalpark Peak of Sweden

Vi åkte till vår sommarstuga Tranebo och skulle tillbringa en del av sommarsemestern där.

När vi var där kontaktade en följare oss på Facebook som var turistguide vid Tiveden Nationalpark.

Gotska Sandön Nationalpark Dag 3

Vi har ju tidigare skrivit om Gotska Sandön och de två första dagarna. Nu när vi är på Gotland i vårt projekt #Peakofsweden passar det ju bra att ta de sista dagarna.

Vi skulle åka hem den tredje dagen, men när vi vaknade fick vi beskedet att pga. fel hårda vindar kunde inte båten som skulle hämta oss lägga till vid Gotska Sandön.